Publicystyka

Nowość
Nowość


Gra w manipulacje

Gra w manipulacje. Postaw na swoim i nie daj się oszukać

Robert-Vincent Joule, Jean-Leon Beauvois

 

 

  • ZYSKAJ PEWNOŚĆ SIEBIE
  • PODEJMUJ ŚWIADOME DECYZJE
  • NIE DAJ SIĘ WYKORZYSTAĆ
  • OSIĄGAJ ZAMIERZONE CELE

 

 

Każdego dnia spotykamy się z manipulacją – czy to ze strony szefa, sprzedawcy, sąsiada, czy też najbliższych. Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, uważając, że podjęte przez nas działania są skutkiem naszych przekonań i nieprzymuszonej woli. Podejmujemy błędne decyzje i stajemy się niewolnikami początkowych postanowień, nawet gdy już wiemy, że są one kosztowne i nie pozwalają nam osiągnąć zamierzonych rezultatów.

Możemy się temu oprzeć dzięki poznaniu przyczyn naszych zachowań i świadomości zastawianych na nas pułapek. Co więcej, znając techniki wywierania wpływu, a nie mając władzy ani środków nacisku, możemy skłonić innych, aby zachowywali się w sposób zgodny z naszymi oczekiwaniami. Dzięki tej książce zaczniesz działać na swoją korzyść, otworzysz drzwi do nowych możliwości i uwolnisz swoją nieodkrytą moc.

 

[…] techniki, które tutaj wychwalamy, zaprzeczają tu i tam rozpowszechnianym prawdom. Nie trzeba uwodzić ani posiadać władzy, aby je stosować, nie ma także potrzeby bycia mistrzem perswazji. Wystarczy je po prostu znać.

 

                                                                                                                                 Autorzy

 

Książka jest przeznaczona dla trzech grup odbiorców:

  • po pierwsze, tych, których słowo „manipulacja” nie przeraża w najmniejszym stopniu – oni doskonale wiedzą, że manipulacja jest często jedynym środkiem do uzyskania czegoś od innych;
  • po drugie, tych, których słowo „manipulacja” przyprawia o dreszcze – oni zapewne uważają, że wykorzystanie posiadanej władzy to jedyny sposób uzyskania czegokolwiek od otoczenia;
  • po trzecie, tych, którym słowo „manipulacja” jest obojętne, ale którzy chcieliby zrozumieć zachowania i psychologię człowieka – im znajomość technik manipulacji dostarczy nowych i być może nieoczekiwanych odpowiedzi.

 

 

Robert-Vincent Joule – profesor psychologii na Uniwersytecie w Aix-Marseille, gdzie kieruje Laboratorium Psychologii Społecznej. Jego zainteresowania badawcze dotyczą zmiany zachowań i mentalności.Regularniepublikujewyniki swoichpracw czasopismachkrajowych i zagranicznych. Jest najbardziej aktywnym przedstawicielem francuskojęzycznej psychologii społecznej.

 

Jean-Léon Beauvois – psycholog, wykładowca na Sorbonie oraz w uczelniach w Nancy, Caen, Grenoble i Nicei. Był prezesem stowarzyszeń psychologicznych (ARIP i ADRIPS) i wiceprezesem działu badań Francuskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz członkiem rad redakcyjnych wielu czasopism naukowych, w tym „Revue Internationale de Psychologie Sociale”.Jest autorem i redaktorem kilku wielotomowych serii wydawniczych z dziedziny psychologii społecznej. 

Oprawa: miękka + skrzydełka

Format: 135 x 205 mm A5 zw

Liczba stron: ok.

Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne